Grok

7 Jul

20120707-204429.jpg

Jag gillar som bekant enkla lösningar och LCHF-snacks borde det finnas mer av. Grok är små knapriga ostchips, det låter ju så bra, men det är tyvärr inte särskilt gott. Jag tycker det mest smakar skalk och gör hellre mina egna även i fortsättningen.

3 svar to “Grok”

  1. Jennie 9 juli, 2012 den 21:08 #

    Hej Helena!
    Tänkte dela med mig av ett gott recept på ägg&bacon muffins, som är supergoda! :)
    (Du kanske redan har testat, men inte skrivit om det i bloggen?)

    10 ägg
    1 dl grädde
    2 dl valfri ost
    1 pkt bacon
    lite peppar

    Sätt ugnen på 175 grader.
    I med ägg, grädde och ost i en stor skål.
    Klipp baconet i små bitar och stek i smör.
    Blanda i baconet i äggblandingen (jag brukar köra alltihop i mixern).
    Peppra lite.

    Häll smeten i stora muffinsformar och in i ugnen i 20 minuter.
    Klart! ;)

    Smidiga att bara fram och värma nån minut i micron när man vill ha en snabb frulle, eller ett smidigt mellanmål!
    Mycket mättande och mycket goda!

    Jag har även testat att köra i lite broccoli, och det var inte heller så dumt!

    /Jennie

    • Helena på Oopsie! 10 juli, 2012 den 19:05 #

      Hej gumman! Vad kul att du hittade hit :) Tack för tipset, ska definitivt testa att göra muffins.

  2. Jennie 9 juli, 2012 den 22:06 #

    Glömde skriva att det blir 10-12 st, och att de går utmärkt att spara i burk med lock i kylen några dagar.

Lämna en kommentar